Khamis, 9 Jun 2011

:: Indo vs Malay (aku ttp dgn pilihanku)

Arggghhh aku duk kat rumah ni mcm duk kat Indonesia je. pagi petang siang mlm asyik tgk drama Indonesia je..smpai aku pun terikut2 ckp Indon kdg2 tue...cmne tu?

mana taknye pukul 1 ptg my Mom duk dpn TV tgk cite Safa&Marwah (cite yg aku bengang & bosan giler coz cite yg mempamerkan kebodohan mereka)ehmmm...

setelah berehat selama 3 jam my Mom kembali semula di depan TV tgk cite Kemilau Cinta Karmila (drama air mata yg meluat benar aku tgk)..ehmm sabo je la...

then pukul 6.30 ptg after main badminton bersama adik2 ku..drama Cinta Melody plak disiarkan so my Mom kembali mghadap TV bersama2 Mak KK & pak Mat..pada mulanya aku suke tgk cite nie..tp lama2 aku jadi bosan...

niela cite2 yg jd kgmaran mrk kat umah nie..dan aku..emm nak taw aku suka sgt tgk cite JUVANA kat TV3 setiap Isnin..so interesting..then cite KITAB CINTA kat TV Alhijrah..best gak coz aku mmg minat lakonan Fazura..oh ya lg st cite NORA ELINA kat TV3 pun aku suke gak..coz Siti Saleha jd watak utama..lain2 ak x mnat paling aku suka tgk CH HBO,STAR MOVIE, CINEMAX & AXN..smpai2 durg kat umah nie da asyik tnya napa aku suka tgk cite omputih(coz aku xnak chnel tue dibuang even hrganya lg mhl dr chnel lain)..bknla aku suka sgt tp kalu da bosan ngan lambakan Sinetron dr Indon aku layanla cite omputih..lg best...xpyh ssh2 g pawagam tgk cite2 tue..huhuhhu

yg anehnya my mom n the others nie lbh suka ngan cite2 dr sbrg berbanding drama2 Melayu..tp apa yg km bersatu semua...ehmm IMAM MUDA..hah thats reality show yg paling menambat hati kami sekeluarga ..Alhamdulillah..for the first time aku tgk nie..mujur belum terlewat...besstttttt..


Ni Sinetron yg my mom minat giler kul 4 ptg kat Astro Prima



Dan nie plak Drama Melayu yg aku minat giler setiap Isnin kul 9pm TV3

Pape pun tgk cite bukan utk berseronok semata2 tp yg penting tgk apa yg tersirat sebaliknya..amik mesej yg tersirat tue..fikir2kan dan renung2kan...

p/s ms aku tgk TV jgn kaco or ajak berbual coz mmg xkan dilayan..hrp maaf

Tiada ulasan: