Jumaat, 10 Jun 2011

---jiwaku tersentuh melihatnya---

aku sang pemimpi..ehmm boleh diibaratkan demikian..setelah sekian lama aku cuma bercita2 tapi cita2 itu hanya sedikit yang kesampaian..masih byk yg belum tercapai..ehmm x taw arr smpat ke x..

kelmarin aku begitu meluat dgn Sinetron dari seberang yang banyak mempamerkan kebodohan manusia yg dianggap mulia dan baik hati..

hari ini aku begitu teruja melihat filem yg kurasakan boleh memberi kesedaran pada sesiapa sahaja yg menontonnya.

oppss..sbnrnya ketika aku begitu leka mengomel ttg kejelikkan sinetron2 Indon nie..aku terlupa masih ada filem2 yg mempunyai nilai2 positif bahkan mendorong para penonton untuk menghayati nilai2 hidup dengan melakukan aktivit berfaedah..(owh apabila c along mengeluarkan ayat2 skemanya..)waduhhh...

ok nak taw..(opss kmbali normal..erkk normal ker?)gnie..aku tgk cite nie kat ABO..pakej yg km lggan dlm tempoh sbulan cite yg sama..cite nie ditygkan utk bulan JUNE..

SANG PEMIMPI tajuknya mngishkan ttg IKAL,ARAI & JIMBRON..sebenarnya cite nie kesinambungan dari cite LASKAR PELANGI..hai..mls nak bgtaw sinopsis kat cn..

tp cite nie boleh menitiskan air mata kalu menghayatinya..ya aku ada gak menitiskan air mata masa tgk mula2 ri tu..cite dah lama tp aku br tgk..besakla br skrg (time menganggur nie) bley rileks tgk mcm2 cite...tp cite nie mmg bgs coz bley bg smgt kat sapa memahaminya..



cite LASKAR PELANGI yg adaptasi dari Novel





SANG PEMIMPI kesinambungan dari LASKAR PELANGI dari Novel gak


sama seperti yg kukatakan kelmarin kalu tgk cite bukan utk seronok semata2 tp amik mesej yg tersirat..semoga ia dpt memberi sumber inspirasi dlm kehidupan kita seharian..



p/s teruja tgk si ARAI tu bila besar rupa2nya ARIEL PETERPAN: emm ARAI paling pintar antara mereka bertiga

Tiada ulasan: