Isnin, 18 April 2011

SeTeLaH PeLBaGai rINtANGAN dILAluI tEntaNG dIA yG bRNM "teSIs"tENSION + PrESsUrE ker AkU? part 1

hari ini...pagi 2 rasa berdebar..kuteringat pesan ******...ah..aku ketepikan semuanya adalah ketentuan Allah..ajal maut di tgn Tuhan...Dia yang maha menentukan...

tapi hari ini..perassan debar+hepi..pagi2 msg ustazah Zuriati..berharap dapat draft yg da di sbmit tempoh hari..ustazah msg jumpa kul 3..alangkah...hepi sangat..setelah penantian yang menyeksakan..

tepat pukul 3 aku n Zida tiba kat bilik ustazah ...ustazah kat luar dia suh kitorg g msk je blk dia..for a while...just a sec we were wtng our supervisor..then ustazah masuk..

tiba-tiba ustazah ley tanya "ye ada ape nk jmpa saya"...gisssshhh...oh my god...masa tue aty aku da x sodap..zida too...then zida pun ckp dgn tergagap "err draft kami ustazah.."....taw tak ustazah kata pe...dia kata ...قالت: "belum lagi...belum siap cek"..dupp..jntg aku rasa nk tercbt bila dengar beliau ckp g2...

punyerla kitorg excited ingat td ley dpt balik draft ley gak settlekan segera..so xde la study week trganggu lgpun aku da wat jadual study..nekad sem last nie nk wat yg terbek..but...setelah itu..huar2...kami tunjuk pe yg kami x tnjuk lg kat ustazah...then ustazah betul2kan...

then ustazah pesan kat kitorg bgtau Salwa, Suha n Raihan segera anto draft..ustazah da potong markah durg..tetiba suha datang anto draft..Alhamdulillah..tp..ustazah ckp dia da potong mrkah dah sbb lewat..syukur kami anto last week..tapi draft kami x ley mik lagi..waduhhh...

now..mcm2 perasaan, teringat bgaimana kesusahan masa mula2 wat tesis dulu..masa g jumpa paderi..serbu church mana2 smpai sesat n almost accident..masa edar Questionnare..2 kali edar tue..ingat kesusahan masa tu aku jadi geram kat ustazah ..betapa kwn2 lain senang je lepas...ada yang da anto..tyhah yg submit draft bulan lpas br dpt anto td..terkadang ketelitian ustazah merimaskan aku...terasa pressure tahap cipan...dan menitis juga airmata ini..

lalu, aku dengan pasrah hanya mampu berdoa pada Allah..sapa lagi yg boleh tulung saat ini melainkan Allah..semoga sentiasa diberi jalan keluar dan dipermudahkan... sekarang aku da x amik kesah sgt pasal tesis..berdoa moga segalanya lancar 20hb nati..ustazah bgtau tarikh last ari khmis..ustazah mls nk ckp ngan student coz tkt lwt lagi kang budak2 nie anto..well..

sekarang...aku nak ubah jadual study aku...aku akan pastikan aku abis study semua topik fiqh Muqaran, fiqh muasir dan gerakan Islam. yg pasti wat masa ni till dpt msg dari ustazah aku x kan pedulikan hal tesis...wat masa nie gak hope2 xde sapa ganggu aku even "him"...sebarang panggilan darinya xkan dilayan (emm mmg dr dulu lg kot: aku x suka ckp tepon) huhuhu...

nie de la nukilan part 1..nantikan entry akan dtg...semuanya tentang dia yg bernama "tesis" pressure n tension..biasakla tue..tp akukan tabah bak kata zida...huhuhu

kini ku ketahui..ujian adalah tarbiah dari Allah apakah kita kan sabar atau sebaliknya...moga2 aku jadi org yg sabar...

Tiada ulasan: