Jumaat, 8 Julai 2011

--Tutor and Journalist--

batah bana tah pulang aku inda menulis ani...aduhhh..a little bit broken Brunei language...

nway.. changes?..aku still ashikin, cuma aku bukan mcm dulu lagi..e'eh cmne plak...maybe perubahan yg sedikit je..tp ku kira ia hijrahku yg paling mencbr skali..


ok..gn..the first story..for the period aku duk kat kg nie jrg skali kuar umah..pergi umah Jiran? ehmm kalu perlu je pergi..ptg2 main badminton n u know we (aku n fifie ) bukak grai warung...kami dah jd ckp buka n psg khemah nie...huhu..bijak berniagala katakan..amik peluang..but bkn itu aku nk story..aku dpt twrn kerja Tutor bahasa Arab kat UMS kbtln mkck aku yg syorkan kat Penyelaras Bahasa Tu kat PPIB..so aku pun p jmpa dia..well he's my ex ustaz kat SMALL dulu n actually dia pnah rotan aku gara2 escape pas PMR dulu..huhu kisah dulo2...huhu..Alhamdulillah segalanya berjln lncr masa sesi temuramah opps bukan temuduga ea..coz lbh byk sembang drpd bersoal jwb..hahaha cuma Pengmbilan student yg dftar Kursus B.A nie sikit je utk sem 1 sesi sept 2011 nie, so yg byknye ialah masa sem 2 t bln mac taun dpn. so gliran aku ngajo ialah bln Mac t coz utk bln sept nie dah ada lect tetap. aku bukan lect ttp coz x mik MA lg..ustaz tuh suh aku mik MA n dia sggup jd supervisor aku utk aku dpt jd lect ttp PPIB UMS..no hallah tu tp yg jd halnya aku xde witla nk smbg terus nie..bek aku keja dulu..so dats whyla aku niaga..



second story, aku tgk iklan jwtn kosong baru2 nie...tiba2 aku terbaca satu iklan ttg jwtn JOURNALIST, qualification dea senang je utk bdk lpasan SPM kalu ijazah tu lagi bagus, good command in English and Malay, kalu de bhs len tue dia pertmbgkan.yg pntg minat menulis, membaca, berani bertemu ramai org, sanggup keja OT,sanggup menjelajah sana sini. well syarikat ni namaya INSIGHT SABAH (tHe SabahN Voice)ehmm sbnrnye die nia ala2 berita harian lah. so jd journalist ni mksdnye cari bhn berita n then tulis n terbitkan. ala2 wartawan. sebnrnye aku nie bknnye suke brtemu people tp demi kerjaya and masa depan aku sanggup..ceh..ceh.. lgpun dorg de sediakan latihan OJT.. so aku pun mula mencbr diri dgn memohonnya..lantaklah pe org nk kata...interviewnye bln ogos t coz due date 31 July...

aku harap sangat dapat...biarlah org pelik tgk seorg graduan dakwah pergi bidang penulisan akhbar lak...opps..akhbar on9 lah..kpd sapa yg terbaca blog aku nie doa2lah aku dpt ye...semoga aku dpt lepas interviewnye..maybe interview in English...Ya Allah Engkau permudahkanlah..Amin


p/s ketaq lutut berdepan penemuduga...kena baca ayat pengasih nie mcm c itah mgadap mama..huhuhu

Tiada ulasan: